×
خانه » نمونه دسته بندی » دورکاری و تجارت الکترونیک : مفاهیم , کاربردها و نرم افزارها
31 مه 2020

دورکاری و تجارت الکترونیک : مفاهیم , کاربردها و نرم افزارها

(از آتیلا بپرس !)

بخش اول : تعاریف و نیازها 

به طور قطع اصطلاح “تجارت الکترونیک” و همچنین اصطلاح “ دورکاری یا کار در منزل”را شنیده اید . معمولا اکثر افراد دیدگاه روشنی از مفهوم وکاربردهای این دو موضوع ندارند و تا پیش از بحران کرونا عموما استقبال چندانی از این موضوع نشده است .
اما طی سالیان اخیر , اشخاص و شرکت های پیشرو به دنبال پیاده سازی روش های نوین (اتوماسیون و هوشمند سازی) سیستم های بازاریابی و فروش و همچنین امور مالی و اداری در فرایند کسب و کار خود هستند.
هدف ما از ارائه متن حاضر دوری از تئوری پردازی های احتمالی و پرداختن به مباحث کاری و کاربردی است و اینکه با کارکردهای استفاده از سایت “ از آتیلا بپرس” بیشتر آشنا شوید.
ابتدا تعریفی که از این دو مفهوم در ویکی پدیا ذکر شده را به طور اجمالی بررسی می کنیم :

تجارت الکترونیک یا E-Commerce به معنی انجام تمام فعالیت های تجاری اعم از فرایند خرید , فروش یا تبادل محصولات , خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای و اینترنت می باشد.
در تجارت الکترونیک به طور خاص بر روش ها و بسترهای “تبادل اطلاعات “ برای انجام معامله تاکید می شود.

بنابراین تبادل الکترونیکی داده ها و اطلاعات برای انجام معاملات را تجارت الکترونیک می گویند

دورکاری (remote work) یا کار در منزل (work from home) عبارت است از کارکردن در فاصله ای دور برای کسی که به شما پول می دهد. به عبارت بهترکار از راه دور پدیده‌ای است که در جوامع اطلاعاتی رونق یافته و محدودیت زمانی و مکانی در اجرای وظایف شغلی را با بهره‌گیری از فناوری ارتباطات و اطلاعات از بین برده است.

در دورکاری توجه به دو نکته ضروری است
اول اینکه : “ خروجی یا نتیجه کار بیش از هر عامل دیگر مورد توجه ‌است “.
و دوم اینکه : “ تمرکز به امور داخلی سازمان و ایجاد بسترهای لازم برای اجرای وظایف کارکنان است

ما در شرکت خدمات تخصصی مدیریت آتیلا و با توجه به تجربه گرانبهایی که از شما کارفرمایان کسب نموده ایم و همچنین به پشتوانه همکاران و شرکای بزرگ تجاری خود در سطح داخلی و بین المللی این دو مفهوم را با یکدیگر تلفیق و بر روی ” تجارت الکترونیک همراه با ارائه راهکارهای دورکاری “ تمرکز ویژه نموده ایم.
ترکیب این دو موضوع با یکدیگر به معنی ارائه راهکارها و خدمات به مشتریان برای استقرار دو سیستم الکترونیک و تا حد امکان هوشمند برای عملیات ۱- درون سازمان (دورکاری) و ۲- انجام عملیات تجاری و کارکردهای برون سازمانی (تجارت الکترونیک)‌است. این دو مورد در سایت “از آتیلا به پرس” به صورت تجمیعی در منوی دورکاری قابل مشاهده است.
از آنجایی که برای پیاده سازی این راه کارها و ایجاد بسترها مربوطه دو عامل ۳- نیروی انسانی آموزش دیده برای ارائه خدمات به صورت دورکاری و ۴- نرم افزارها و بسترهای مرتبط با استقرار سیستم های دورکاری و تجارت الکترونیک ضروری و مکمل یکدیگر خواهند بود , این دو مفهوم و راهکارهای آتیلا در این موارد را نیز میتوانید درمنو های “ نرم افزارها “ و “استخدام نیرو”در سایت ار آتیلا بپرس مراجعه نمایید.

از آنجایی که مدیران آتیلا به طور سنتی ( با بیش از ۲۵ سال تجربه) در حوزه های ۵- مالی , بیمه و مالیاتی نیز فعالیت داشته اند , لذا خدمات و راه کارهای اختصاصی آتیلا در این حوزه ها را – به خصوص در ارائه مشاوره آنلاین و تهیه لایحه مالیاتی به صورت آنلاین ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت آنلاین و  خدمات حسابداری آنلاین به مشاغل و شرکت های کوچک و تازه تاسیس – می توانید در منوی “ مالی و مالیاتی” سایت از آتیلا بپرس مشاهده کنید.

آیا می دانستید با ورود به این سیستم ها و روش ها شما عملا به سه هدف بزرگ تر زیر هم میتوانید فکر کنید و به وقت مقتضی اقدام کنید و یا در لحظه از مزایای مرتبط بهره مند شوید:

 ۱- ایجاد روشی مکمل برای ایمن تر شدن تجارت شما در بحران های خاص ار قبیل بحران کرونا و یا جنگ و تحریم!

۲-  ورود به بازارهای جهانی و یا توسعه بسترهای عملیات تجاری خود  در حوزه صادرات

۳- آماده سازی سازمان و عملیات بازاریابی و فروش برای مراحل رشد و توسعه

آنچه به طور ویژه به شما پیشنهاد می کنیم این است که : لازم نیست روش های موجود خود را کلا کنار بگذارید بلکه :

 

 پیشنهاد میکنیم با هزینه ای بسیار ناچیز و در کنار روش ها و سیستم های موجود , راهکارهای پیشنهادی ما را برای کسب و کارتان راه اندازی کنید.

 

بخش دوم : راهکارهای آتیلا

پیش از پرداختن به ادامه بحث توجه به یک نکته بسیار ضروری است : هر نوع از عملیات که به مدیریت کارکنان شما و یا فرایند های داخلی سازمان شما باشد مربوطه به بخش دورکاری است . عملیات مرتبط با دریافت سفارش از مشتری , تحویل کالا به مشتری و همچنین وصول وجه از مشتری جزو عملیات تجارت الکترونیک طبقه بندی شده است هر چند که به نظر می رسد این تعریف فاقد مرجع یا اجماع خاصی در بین همه متخصصین فعال در این حوزه باشد.

بنابراین طبق طبقه بندی های آتیلا : کلیه عملیات و ارتباطات کاری شما با همکارن و یا حتی پیمانکاران و ارائه دهنگان کالا و خدمات در حوزه های بازاریابی و  فروش , مالی و اداری , تولید و تامین کالایا خدمات جزو  راهکارهای دورکاری و  هر گونه ارتباط مشتری با شما و یا شما با مشتری  جزو عملیات تجارت الکترونیک محسوب می شود که همانطور که گفته شد عمدتا مرتبط می شود با سه عامل ” دریافت سفارش ” و ” تحویل کالا ” یا “وصول وجه و تسویه حساب ” با مشتری است.

این طبقه بندی و تفکیک در بسیاری از مواقع به راحتی در نرم افزار ها و عملیات قابل شناسایی و تفکیک نیست اما شما به عنوان کسی که نیازیتان را باید به طور شفاف شناسایی کنید و یا برای اینکه بتوانید برداشت شفاف تری از عملیات خود داشته باشید ضروی است تا به این نکته ها توجه لازم را داشته باشد . به هر حال این مفاهیم کمک شایانی به شما خواهد کرد  تا بتوانید از عملیات همکارانتان و یا امکانات نرم افزارها به مطلوب تر از گذشته بهره برداری نمایید.

حاصل اقدامات و سرمایه گذاری های مرتبط با این موضوع , آماده سازی سایت ها و اپلیکیشن های ساده , کاربردی و دسته بندی شده  برای کارفرمایان و کارآفرینان عزیز کشورمان (در داخل و خارج از ایران) می باشد که به تفصیل هر یک از این موارد در حوزه دورکاری و تجارت الکترونیک به تفکیک به قرار ذیل ارائه گردیده است:

۱- ابتدا به راهکارهای عملیات به صورت دورکاری می پردازیم

 

۱-۱-  نیروی انسانی و خروجی ها و گزارشات مورد انتظار در دورکاری : پیرو مباحث مطرح شده شما در این حوزه سه عامل و پارامتر مواجه هستید: ۱- نبروی کاری که از راه دور کارهای شما را انجام دهد ۲- خروجی ها و گزارشاتی که نیروی مزبور باید به شما (به عنوان کارفرما) ارائه دهد ۳- شناسایی بستر ها و نرم افزارهایی که برای دور کاری مورد نیاز است.

به طور قطع شناسایی و تشکیل تیم های کاری که بتوانند خود را با شرایط دورکاری وفق دهند, خود یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان است. ضروری است این گروه از نیروها از توانایی ها و ویژگی های خاصی بهره مند باشند و همچنین می بایست بتوانند با مدیریت صحیح زمان و شرایط کاری خود , گزارشات و خروجی های مورد نظر کارفرما را به نحوه مناسب و به موقع ارائه نمایند. پس بدانید که برای شناسایی و یا آموزش اختصاصی به نیروها برای کار به صورت دورکاری می بایست وقت و انرژی لازم را داشته باشید!

با توجه به گستردگی این بخش از عملیات و اینکه به طور جدی مرجع یا مجموعه خاصی در این حوزه فعالیت منسجمی نداشته است که بتواند کارفرمایان و کارآفرینان را پشتیبانی نماید ,  ما در شرکت آتیلا به طور ویژه بخشی از وقت و امکانات خود را برای این امر اختصاص داده ایم. جهت آگاهی از اقدامات و راهکارهای مرتبط می توانید به صفحه “استخدام نیرو و مشاور” – بالاخص زیر صفحه های مربوطه – مراجعه نمایید.

 

۱-۲- ابزارها و نرم افزارهای دورکاری

جدای از بحث نیروی انسانی و فرمت خروجی های مورد نیاز در هر حوزه , در این بخش می خواهیم شما را با تعدادی از راهکارهای دور کاری و همچنین قابلیت هایی که میایست از هر یک از آنها انتظار داشته باشید , بیشتر آشنا کنیم .


یکی از مهمترین راهکارهای ما به شما برای عملیات دورکاری , راه اندازی دفتر هوشمند است.

شما بسته به نوع نیاز خود و عملا با هزینه ماهانه ای بین ۷۰۰/۰۰۰ تا ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان می توانید صاحب یک دفتر هوشمند شوید.

لازم است که بدانید در راه اندازی این سیستم  , شما تا حد زیادی از مشکلات تامین نیروی ویژه و کنترل عملکرد های آن مبرا هستید!

مهمترین قابلیت هایی که شما می توانید با راه اندازی این سیستم از آن بهره مند شوید بدین قرار است :

عنوان راهکار :دفتر هوشمند 

شاخصه اصلی راهکار : دفتری هوشمند و ایده آل  با کمترین هزینه ممکن

مزایا و قابلیت های مورد انتظار:

  • منشی اختصاصی و حرفه ای (دورکار) جهت اجرای دستورالعمل های شما
  •  سامانه تلفن گویای ۲۴ ساعته آنلاین
  •  امکان دریافت ۳۲ تماس ورودی همزمان
  • دایورت رایگان تماس ها
  • دریافت لحظه ای گزارش تماس ها از طریق پیامک
  •  تنظیمات ساده با استفاده از کنترل پنل
  •  خط ویژه تلفن های ثابت تهران
  • اپلیکیشن و خط ویژه ارسال و دریافت فکس
  •  خدمات راه اندازی و پشتیبانی آتیلا

    جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید


یکی دیگر از مهمترین راهکارهای ما به شما برای عملیات دورکاری , راه اندازی سیستم مکانیزه فروش و بازاریابی  است.

شما بسته به نوع نیاز خود و عملا با هزینه ماهانه ای بین ۴۰۰/۰۰۰ تا ۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان می توانید صاحب یک سیستم مکانیزه بازاریابی و فروش شوید.

لازم است که بدانید در راه اندازی این سیستم  , شما تا حد زیادی از مشکلات تامین نیروی ویژه و کنترل عملکرد های آن مبرا هستید!

مهمترین قابلیت هایی که شما می توانید با راه اندازی این سیستم از آن بهره مند شوید بدین قرار است :

عنوان راهکار :مکانیزاسیون بازاریابی و فروش

شاخصه اصلی راهکار : با نظم دادن به عملیات داخلی خود : فروش تان را چند برابر کنید!

مزایا و قابلیت های مورد انتظار:

  • افزایش سرعت و تعداد فرایند ارتباط  و تماس با مشتریان (بالقوه و بالفعل)
  • فراهم سازی ابزارهای ایمیل انبوه  به مشتریان
  • فراهم سازی ابزارهای ارتباط پیامک انبوه به مشتریان
  • امکان دسته بندی های عملیات و محصولات
  • ابزار ساده و کارآمد برای برنامه ریزی و کنترل پیگیری های کارشناسان فروش
  • پنل ساده مدیریت پیگیری و عملیات فروش
  • خدمات راه اندازی و پشتیبانی آتیلا

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید


۲- راهکارهای  تجارت الکترونیک آتیلا :

به نظر شما مهمترین عوامل کلیدی موفقیت در تجارت چیست؟ به نظرتان وقت و زمان مهم است یا سرمایه ؟! شاید هم فکر می کنید تیم فروش و بازاریابی یا مشتری خود به تنهایی مهم است؟!

بدیهی است که موارد فوق بسیار مهم اساسی است. اما چند سوال کلیدی و اساسی :

۱- آیا به اندازه ای که وقت گذاشته اید یا سرمایه گذاری کرده اید , بازدهی داشته اید؟! افراد زیادی هم هستند که وقت و سرمایه گذاشته اند و به هیچ عنوان به نتیجه نرسیده اند! پس وقت و سرمایه نمیتواند عامل کلیدی باشد!

۲- چه تعداد از فرصت های فروش یا مشتریانتان را از دست داده اید؟ (علی رغم وقت و هزینه های فراوان برای کارکنان فروش یا تبلیغات و بازاریابی)

مطمئنا پاسخ اکثر شما این است : خیلی ! پس تیم فروش و مشتری هم به خودی خود عامل کلیدی نخواهد بود.

پس عوامل کلیدی در موفقیت تجارت چیست؟!

پاسخ بسیار ساده است . عوامل کلیدی موثر بر تجارت شما چیزی نیست جز این سه عامل :

۲-۱- روش های سریع و آسان برای دریافت سفارشات و درخواست های مشتری 

۳-۲- روش های سریع و ساده انتقال درخواست ها به تیم یا شبکه انبار و توزیع 

۳-۳- روش های سریع و ساده دریافت وجه از مشتری و صدور فاکتور

 

به همین دلیل توصیه میکنیم به راهکارهای ارائه شده در زیر کمی بیشتر فکر کنید! و اگر میخواهید از دیگران عقب نمانید باید هر چه سریعتر اقدام کنید!

 

به همین دلایل است که معتقدیم : وقت آن رسیده است که به تجارت الکترونیک بیاندیشید !


یکی از مهمترین راهکارهای پیشنهادی آتیلا  به شما برای عملیات تجارت الکترونیک , راه اندازی پوز الکترونیکی موبایل است.

شما بسته به نوع نیاز خود و فقط با یکبار هزینه آن هم معادل   ۳۵۰/۰۰۰ تومان می توانید صاحب یک پوز الکترونیکی موبایل شوید.

این سیستم عملا از طریق مراجع پولی و الکترونیکی معتبر و شناخته شده و  به سادگی توسط خود شما ایجاد می شود!

مهمترین قابلیت هایی که شما می توانید با راه اندازی این سیستم از آن بهره مند شوید بدین قرار است :

عنوان راهکار :پوز الکترونیکی

شاخصه اصلی راهکار : ساده ترین راه دریافت پول!

  • تبدیل شماره کارت و شبا به یک لینک موبایل
  • یک گزینه جدید برای افزایش راه های دریافت پول از مشتری
  • افزایش سقف پرداخت ها تا سقف پانصد میلیون ریال
  • دریافت همزمان سفارش کالا و دریافت وجه
  • خدمات راه اندازی و پشتیبانی آتیلا

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید


 

یکی دیگر از مهمترین راهکارهای پیشنهادی آتیلا  به شما برای عملیات تجارت الکترونیک , راه اندازی سفارش سریع با موبایل است.

شما بسته به نوع نیاز خود و عملا با خرید امتیاز یکساله با هزینه ای بین ۴/۰۰۰/۰۰۰ تا ۳۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان می توانید صاحب یک سفارش سریع با موبایل شوید. این تفاوت قیمت عمدتا مربوط به تعداد شماره های کد سفارش و همچنین رند بودن شماره مزبور دارد.

(برای آشنایی با نحوه کارکرد و کاربردهای این روش , با گوشی موبایل خود این کد را شماره گیری نمایید : #۶۶۶۸۸*۶۶۵۵*)

 

این سیستم عملا از طریق مرجع رسمی مخابرات ارائه و پشتیبانی می شود . 

مهمترین قابلیت هایی که شما می توانید با راه اندازی این سیستم از آن بهره مند شوید بدین قرار است :

عنوان راهکار سفارش سریع با موبایل

شاخصه اصلی راهکار : ساده ترین و سریع ترین راه دریافت سفارش از مشتری!

  • ارائه سرویس توسط نماینده رسمی مخابرات
  •  سرعت بالا در پاسخگویی به مشتری
  •  امنیت بالادر انتقال اطلاعات با استفاده از سرورهای اختصاصی
  •  هزینه خدمات مخابراتی :  صفرریال
  •  تنظیمات ساده با استفاده از کنترل پنل
  •  خدمات راه اندازی و پشتیبانی آتیلا

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید


و در نهایت مهمترین راهکاری که در این متن برای عملیات تجارت الکترونیک به شما پیشنهاد می کنیم : راه اندازی تجارت آنلاین است.

شما بسته به نوع نیاز خود و عملا با هزینه ماهانه ای بین ۴۰۰/۰۰۰ تا ۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان می توانید صاحب یک تجارت آنلاین  شوید.

با راه اندازی این سیستم ها شما به میتوانید به روش های نوین تجارت کنید و به تداوم کسب و کارتان (برای خود و فرزندانتان) امید داشته باشید! 

مهمترین قابلیت هایی که شما می توانید با راه اندازی این سیستم از آن بهره مند شوید بدین قرار است :

عنوان راهکار : تجارت آنلاین

شاخصه اصلی راهکار : راه ها و ابزارهای ساده و سریع تجارت !

  • فروش آنلاین
  •  انبار آنلاین (مقداری و ریالی)
  •  دریافت آنلاین
  •  ارزان ترین و کابردی ترین نرم افزارهای حسابداری آنلاین
  •  صدور فاکتور و تسویه حساب
  • پیگیری و ارتباطات با مشتری (CRM)
  •  خدمات راه اندازی و پشتیبانی آتیلا

امیدواریم با مبانی و راهکارهای کسب و کار ارائه شده , سهمی کوچک در موفقیت و اعتلای شما کارفرمایان و کارآفرینان عزیز برداشته باشیم.

با آرزوی توفیق روز افزون

رامین حیدری مدیر عامل

شرکت خدمات تخصصی مدیریت آتیلا

fanoos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *