×

دورکاری و راهکارهای آتیلا

۱- دفتر هوشمند و امکانات و پنل های مدیریت آن

۲- دفتر مجازی و امکانات و پنل های مدیریت آن

۳- ابزارهای ساده ذخیره سازی و تبادل اطلاعات , فایل ها و گزارشات

۴- برگزاری جلسات فروش / دمو

۵- ابزارها و پنل های ساده دریافت سفارشات و وجوه از مشتری

۶- ابزارها و پنل های ساده  مدیریت امور اداری

(فکس , برنامه ریزی جلسات , امور منشی و مدیریت تماس ها و…)

۷- ابزارها و پنل های ساده مدیریت کارکنان و کارکردها

۸- برگزاری جلسات مصاحبه و استخدام

۹- برون سپاری و مدیریت عملیات بازاریابی از نوع دورکاری

۱۰- سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

۱۱- برون سپاری عملیات سرپرستی و گزارشگری های حسابداری

۱۲- خدمات و مشاوره های مالیاتی آنلاین

۱۳ -دورکاری با استفاده از شبکه های اجتماعی

۱۴- دورکاری با استفاده از ریموت به سیستم / سرور

دورکاری چیزی نیست جز :

۱- استفاده از فناوری های ارتباطات

۲- برای انتقال داده ها و گزارشات

۳- بین کارمند و کارفرما

۴- در دو نقطه مستقل از یکدیگر

فرد دورکار یا مدیر مربوطه باید مطمئن شود که

۱- آیا فرد یا کارمند مورد نظر در حوزه های دورکاری میتواند فعالیت نماید؟

۲- با توجه به تفاوت های اساسی دورکاری با روش های رایج آیا میتواند چارچوب های این نوع فعالیت را فرا بگیرد و اجرا کند؟

۳- قصد کار به صورت تمام وقت و دائم دارد و یا پاره وقت موقت ؟

۴- آیا امکانات و شرایط لازم برای دورکاری را دارد یا میتواند فراهم کند؟

۵- آیا علاقه ای به آموزش های مداوم برای حرفه ای کارکردن را دارد ؟

۶- در ارزیابی های مستمر آموزشی و کاری میتواند نسبت به سایرین موفق تر باشم؟

۷- ایا می تواند بین امور شخصی نسبت به وظایف  کاری خود نظم ایجاد کند ؟

  1. مدل / دیدگاه یک (۱)
    • دورکاری به روش متمرکز . به این معنی است که همه افراد از طریق یک بستر مشترک و نرم افزار واحد وارد سیستم می شوند و  اقدام به فعالیت و تبادل اطلاعات و گزارشات می نمایند
    • دورکاری به روش غیر متمرکز . به این معنی است که هر یک از افراد یا گروهی از افراد اقدام به فعالیت و کار در فضا و محیط مستقل می نمایند و صرفا از طریق ابزارها و بسترهای مختلف اقدام به ارائه خروجی می نمایند
  2. مدل / دیدگاه دو (۲)
    • دورکاری به روش اداری (ورود و خروج). در این مدل مشابه حضور در دفترکار , شما از طریق بسترها , زیرساخت هاو همچنین نرم افزارهای مرتبط وارد دفتر مجازی می شوید و همزمان با محاسبه خودکار زمان های کارکرد خود , اقدام به انجام وظایف و ارائه گزارشات و خروجی های مورد نیاز می نمایید
    • دورکاری به روش پروژه ای / گزارشی : در این روش بر اساس معیارهای استاندارد , نوع خروجی ها شناسایی و ارزش گذاری می شود . در این حالت دیگر ساعات کار ملاک عمل نخواهد بود بلکه خروجی ها و نتایج اقدامات کارکنان ملاک ارزیابی و تسویه حساب خواهد بود. این مدل در واقع همان روش پیمانکاری و مدیریت پروژه است که اطلاعات و خروجی ها عمدتا در فضای وب و اینترنت تبادل می شود
  3. دیدگاه / مدل سه (۳) : آنلاین یا دورکاری

در اکثر مواقع دیدگاه روشنی از تفاوت های عملیات به صورت دورکاری و عملیات به صورت آنلاین وجود ندارد. حال آنکه این دو میتوانند به صورت کاملا مستقل از یکددیگر باشند . به عنوان مثال در سازمان ها و شرکت هایی که دفاتر و شعبات مختلف دارند که هر یک در مناطق جغرافیایی متفاوت مستقر هستند , از زیرساخت ها و نرم افزارهای آنلاین و تحت وب استفاده می کنند اما این افراد و عملیات آنها جزو دسته دورکاری محسوب نمی شوند.

بسترها و ابزارهای دورکاری در یک نگاه

دیتا سنتر ابری

میزکار / دسکتاپ اجرای عملیات در محیط وب (دسکتاپ ابری)

آفیس آنلاین (آفیس ۳۶۵) یا آفیس روی دسکتاپ ابری

اپلیکیشن های اختصاصی روی دسکتاپ ابری

اجرای اپلیکیش های اختصاصی به صورت آنلاین

ورود و خروج ها در فضای مجازی

ابزارهای مدیریت کارکنان و عملیات

ابزارهای مدیریت پروژه

ابزارهای ارتباط با مشتری

عموما در این حوزه ها میتوان وارد حیطه دورکاری شد

۱-  بازاریابی

۲- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

۴-  برون سپاری های عملیات اپراتوری , اداری و IT

۵- مدیریت امور مالی

۶- امور مرتبط با مشاوره

۷-  ویزیت بیماران و نظارت بر عملیات تیم جراحی

۸-طراخی سایت و لوگو

۹- سئو و افزایش رتبه سایت

۱۰- برگزاری دور های آموزشی

۱۱- تهیه منابع آموزشی

۱۲- ترجمه

۱۳- ارائه دموی نرم افزار

۱۴-  عملیات ثبت و اپراتوری خدمات الکترونیک سازمان ها

۱۵- خدمات منشی و روابط عمومی

۱۵- بررسی ترازها و ارسال گزارشات و اظهارنامه های مالیاتی

۱۶- ارسال لیست های بیمه و مالیات

۱۷- انجام امور ثبت شرکتها

۱۸- انجام امور تایپ و عملیات اپراتوری

۱۹- طراحی , برنامه نویسی و توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن ها

۲۰ – مشاوره , بررسی مستندات و تهیه لوایح دفاعیه بیمه و مالیات

  • فهرست مقالات دورکاری آتیلا . ادامه مطلب
  • دورکاری به زبان ساده ادامه مطلب
  • دسکاپ ابری یا DaaS چیست و ۵ ارائه دهنده برتر خارجی این سرویس کدامند . ادامه مطلب
  • برترین های ارائه دهنده سرویس دسکتاپ ابری در ایران کدامند؟ ادامه مطلب
  • نرم افزار به عنوان سرویس (یا SaaS)  چیست ؟ ادامه مطلب  (Software-as-a-Service)
  • بستر به عنوان سرویس (PaaS)  چیست ؟ ادمه مطلب   (Platform-as-a-service)
  • زیرساخت به عنوان سرویس(IaaS) چیست؟ ادامه مطلب (Infrastructure as a service)
  • دسکتاپ به عنوان سرویس (Daas) چیست ؟ ادامه مطلب (Desktop-as-a-Service)
  • اتصال ریموتی با استفاده از anydesk و روش انتقال اطلاعات بین دو سیستم: مشاهده مقاله
  • اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق ریموت دسکتاپ ( RDC ) : مشاهده مقاله
  • خدمات دورکاری برای چه شرکت‌ها و کدام گروه های شغلی مناسب‌تر است؟ مشاهده مقاله